Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Så matt att jag bara vill krypa ihop och grina...

Av Zarah Sjögren - 17 februari 2015 23:18

 

Även krigare behöver vila...Jag lägger krigarhatten på hyllan ett tag men känner mig inte på något sätt besegrad. All otur jag har haft vänder jag till något positivt, till min fördel. Jag väljer att se på skador, sjukdomar och oväntade graviditeter som varningssignaler jag fått under resan. Signaler på att jag behöver sakta ner, ta det lugnare för att inte krascha. "Oturen" har gjort att jag har bromsat upp och sluppit en stor krasch. När jag nu äntligen inser det..kan jag bara klättra uppåt, för till toppen ska jag till varje pris 👊❤️




Det här med att ha tålamod och ta det lugnt är inte riktigt min grej.

Igår, måndag, var jag på gymmet igen efter ett par/ tre veckors uppehåll. Jag tänkte hoppa direkt på den tidigare diet- och träningsplanen. Det sket sig direkt på morgonen. Jag orkade inte gå upp tidigt och fixa frukost utan sov halva dagen, vaknade och tryckte i mig mackor istället. Till "lunch" det vill säga runt 19, åt jag en halv kvarg och drog sen till gymmet. Väl där körde jag på som vanligt, alltså tungt, med triceps och mage. Det kändes ganska bra till en början styrkemässigt och det känns att dom här veckorna utan träning har varit bra för läkningen av bröstet. Vad jag däremot kanske borde ha tagit hänsyn till är att jag har varit sängliggande i nästan 3 veckor och gjorde ett ingrepp i fredags. Som vanligt är allt som bortblåst så fort jag kliver innanför dörrarna till gymmet! 

Idag fick jag sota för det 😒 Jag vaknade tidigt och började dagen bra med min diet frukost, en halv kvarg, bär, psylliumfrön och ett kokt ägg. Efter att barnen kommit i väg till skolan kände jag mig heeeelt slut. Det kändes som om jag inte hade sovit på flera dygn. Jag gick och la mig och tänkte att jag säkert mår bättre om jag sover ett par timmar. Jag kom aldrig upp ur sängen.....Min kropp har nog aldrig varit så tydlig som idag. Så fort jag reste mig upp blev jag så matt att jag bara ville krypa ihop i fosterställning och grina. Jag ringde mamma och snyftade och sa att det kändes som att jag skulle dö...det enda jag var sugen på var godis!


Jag ringde älskling och sa;

-"Jag vilar tills du hämtar mig, så tar jag pwo och kör mitt benpass"....Jo men tjena 😱 Smart tjej! Älskling tyckte inte att det var någon bra ide utan sa att han tyckte att det var en riktigt jä***a korkad ide!!

Jag åkte såklart inte till gymmet utan stannade hemma i sängen och åt en påse godis och 5 rostade mackor 😁


Jag behöver vila och min kropp skriker efter energi och näring! Så löjligt självklart! Jag gick på diet, tränade hårt, var samtidigt ovetandes gravid, fick hyperemesis gravidatum, åt och drack sen nästan inget på tre veckor fram till i lördags...självklart har jag brist på både det ena och det andra! Dessutom kan det ta upp till 9 veckor för kroppen att ställa om sig och fatta att man inte längre är gravid.

Hädanefter ska jag bunkra upp med lättillgänglig nyttig mat så jag får i mig det jag behöver när kroppen ger så tydliga signaler (som sug efter snabb energi). Nu har jag bestämt mig för att ge kropp och själ den tid det tar att läka.. hur jag tänker imorgon är en annan historia 😎 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards