Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Zarah Sjögren - 6 januari 2015 00:44

 


Aaaaand it's on💪 Efter ytterligare en infektion och nära döden upplevelse är dieten och träningen igång igen. Nu är det exakt 95 dagar kvar till Sweden Grand Prix i Malmö. Formen är långt ifrån topp och vägen dit känns milslång men vad fan...konstigare saker har hänt!

 

Jag kickade igång min träning med mina nya blåa labella maffia tights och ett mördande framsida ben-pass. Coach Stina totalt mördade mina ben! Redan efter första settet kände jag på riktigt att jag inte ville vara med längre 😶 Spyan hängde i luften och mina ben bar mig knappt....-NEJ MEN HEJ OCH VÄLKOMMEN TILLBAKA TILL GYMMET ZARAH...efter 4 veckors uppehåll!

Jag har bokstavligen legat i sängen och på soffan oavbrutet i fyyyra veckor! En svår infektion, igen! antibiotika och morfintabletter. Antingen har jag extrem otur eller så har min kropp bestämt sig för att kajka ur och jävlas med jämna mellanrum...just nu får jag andnöd bara av att gå tio steg in till köket 😩 

 

Den här veckan blir relativt lugn. Jag kan inte köra överkropp än så det blir, bortsett från dagens pass, ett baksida ben-pass och ett rump-pass den här veckan. Ska pröva att köra lite mage också.

 

Kommer trycka i mig en del kosttillskott också. Vanligtvis är jag lite anti de flesta kosttillskotten men har insett att jag aldrig kommer upp till mitt proteinbehov genom bara kosten. Jag har hamnat i ett katabolt tillstånd alltför många gånger, men efter att ha synat, vridit och vänt på det kost-och träningsupplägg jag har nu får jag fjärilar i magen. Det kan inte gå fel! Sen hur min kropp svarar och huruvida formen är toppad om 95 dagar är omöjligt att säga i nuläget...men! efter alla turer med dieter och träning KÄNNS det här upplägget så rätt. 

Förutom mitt gräs, zink, magnesium, omega3, selen och mina tillfälliga d-kapslar kommer jag att dra i mig kasein, vassle, bcaa och kolhydratspulver. Snabba kolhydrater ska jag egentligen vara försiktig med men det här tillskottet tar jag ihop med bcaa:n för att få en extra skjuts. Efter månadens slut ska vi utvärdera träning och kost och se om/vad vi behöver ändra. 

 

Senare i veckan ska jag försöka få tag på skor så jag kan börja gå in dom så fort som möjligt...Fyyyy vad kul! ❤️

 

 

 

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards