Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Zarah Sjögren - 7 oktober 2014 01:39

 

Så kan det gå...



😒😞😢😭😕😡.....Jag har fortfarande inte kunnat träna Thai. Någon/någonting försöker säga mig nåt. 


Suck...Nu har jag fått en infektion i armen och kan inte träna thaiboxning förrän det äckliga såret har läkt. 


Jag var och skulle ta bort min tatuering på armen för drygt en vecka sen. Metoden som användes är ny i Sverige. Man går ner med en nål i huden på samma djup som tatueringen och sprutar in en syra. Det gör inte ondare än att få en tatuering, vilket jag tycker är ganska behagligt. Somnade sist jag tatuerade mig😴.

På något sätt har jag lyckats få en infektion i det behandlade området. Det gör ont, varar och luktar blä...Jag visste att det var irriterat men kollade inte på det utan smorde bara in den och lade på kompresser två gånger om dagen. I dag ringde killen som behandlade mig och frågade hur läkningen gick. Jag svarade att det gick hur bra som helst och att det inte fanns några tecken på infektion. När vi lade på tänkte jag att jag kanske skulle kolla in armen för att se hur det egentligen såg ut...jag tog bort kompressen och kände att det luktade och såg att det var äckligt var under alla sårskorpor. Det såg ju jätteäckligt ut! Hur kunde jag ha missat det?! Jag fick tid ett par timmar senare på vårdcentralen och där tog dom prover, gjorde rent och lade om. Nu ska jag käka antibiotika i 10 dagar och komma på återbesök för koll och omläggning på onsdag. Jaha vad kul då!!!

Läkaren, som jag har träffat tidigare för thairelaterade ben-och axelskador, vet att jag tränar oavsett vad han säger. Den här gången mötes vi på halva vägen...ingen thai men gymmet tänker jag minsann gå till! Jag lovade att jag bara skulle köra ben och inte svettas så mycket😜...precis som förra gången tittar han på mig som om jag vore helt dum i huvudet och går därifrån...


Jag cyklade iväg till gymmet och började värma upp ben men förbandet bara gick upp hela tiden så jag lade ner tränandet och cyklade hem istället. Lika bra att låta skiten läka ordentligt.

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards