Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Jag pallade inte trycket igår...

Av Zarah Sjögren - 16 september 2014 11:45

 

 

Nu är det på väg helt åt fel håll igen...eller på väg är kanske fel att säga, det har väl ganska tydligt varit på väg åt det här hållet ganska länge..

Sen jag skrev här sist har jag tränat varje dag. Jag har haft ont men ignorerat och kört på. Jag har inte kört lika hårt som vanligt men att inte låta kroppen vila någon dag har varit tillräckligt illa. 

Igår kände jag att det var dags att vila. Jag hade ont i kroppen, halsen gjorde ont igen och huvudet hade gjort ont i några dagar. Jag har dessutom inte ätit så bra senaste tiden. Jag "glömmer" väldigt lätt bort att äta och så åker jag till träningen och kastar i mig en bar eller en näve nötter innan träning för att försöka få i mig energi så jag orkar genomföra passet. Allt har gjort att jag nu mentalt, igen..suck, håller på att bryta ihop. 

I vilket fall som helst åkte jag till klubben igår ändå..jag tänkte att jag skulle köra lite lugnt och känna efter om jag pallade. Innerst inne vet jag mycket väl att det snacket bara är struntprat. Åker jag för att träna kör jag inte lugnt och jag avbryter inte passet för att jag har ont, jag kör på..

Redan när jag kom dit hade jag satt mig själv i någon offerposition, för att jag tror att det är det det handlar om, man blir inte bättre än vad man gör sig. Tänker jag att jag kommer att suga på det här passet, börja grina och kasta handskarna...ja, då blir det så klart så. 

Det var precis vad som hände. Redan i uppvärmningen grinade jag illa för värken i höften och benet. När vi sen satte igång med teknikträning och sparring var det inte ett jävla skit som stämde. Mitt självförtroende är heeeelt kört i botten. Förut kunde jag fokusera på det jag gjorde och bara köra på oavsett perfekta tekniker eller inte. Nu har jag fokus på allt annat än mig själv. Jag suger. Jag har ont och en förklaring till att jag inte sparkar igenom mina sparkar kan bero på just det. Rent reflexmässigt bromsar jag upp...men nu vill jag inte skylla på det. För ett halvår/år sedan var jag mycket bättre, då träffade mina slag och sparkar i alla fall...nu suger jag... 

Jag pallade inte trycket igår. Allt var dåligt och psykbrytet kom som ett brev på posten...inte helt oväntat. Jag lyckades hålla inne tårarna men handskarna flög och jag mådde skit. 

På ett sätt var det bra att jag åkte till Thaien igår. Jag behöver förstå ,på hårdaste sätt, för att komma fram till och fatta rätt beslut. Jag måste vila från Thaien.PUNKT. 

.....Istället ska jag leka lite på mma:n. Vet att det beslutet kanske är upprörande dåligt men jag vill pröva ifall. Där lägger jag inte samma press på mig själv eftersom jag är nybörjare. Jag får dessutom ibland höra att jag är bra på saker, vilket min hjärna behöver just nu efter 6 månader med ord som "du suger", "vad håller du på med" och "du fattar ju ingenting". Kritik är bra. Jag gillar det eftersom det får mig att skärpa till mig och försöka göra rätt men jag behöver också få höra att jag gör någonting rätt även om det bara är ett ord i månaden..annars tappar jag, som nu, hoppet om mig själv totalt, för jag försöker verkligen väldigt hårt att göra saker rätt...vet inte om någon har missat det men jag tränar ofta flera pass om dagen dom flesta dagarna i veckan👹

 

Jag har drömt mardrömmar om thaiboxning hela natten och just nu skriker en del av mig själv -Åk och träna Thai ikväll!!! Jag har lite svårt för det där med att ge upp. Jag vill dit och köra för jag är ingen förlorare..jag ger aldrig upp! men det är otroligt korkat, jag vet det. Jag kan inte gå ordentligt för att benet är svullet och senast igår var jag mentalt heeelt trasig. Åker jag och sparras ikväll kommer jag sen komma hem som ett hjärnknu**at vrak. Nej istället borde jag äta riktig mat, vila, pussa på barnen och träffa någon som får mig att må bra 😻....Vi får väl se vem av figurerna i mitt huvud som vinner kampen ikväll..😈 vs.👼

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards