Alla inlägg den 11 september 2014

Av Zarah Sjögren - 11 september 2014 01:49

 



I går, tisdag, försökte jag leka smart igen. Jag var/är förkyld och har ont, så planen var att bara åka till klubben och styrketräna lite lätt..redan där brister det. Det går ungefär att jämföra med ett missbrukarbeteende. - " Jag ska bara ta en öl" eller -"Jag ska bara gå och hälsa på pundar Lisa men JAG ska inte ta nåt"...

Samtidigt som jag tränar står jag och sneglar på thaipasset. Mellan seten går jag bort till säckarna och står och dreglar när dom andra tränar. Rent reflexmässigt vill jag gå fram och hålla lite i säcken...kanske bara sparka lite men jag tyglar mig själv och fortsätter lyfta skrot istället. En timma senare har jag iallafall sparkat av mig skorna och hoppat in i mmapasset...så var det med det..

När jag sen åkte hem hade jag ont. 


Idag, onsdag, var jag smart på riktigt...jag stannade hemma. Svårt men nödvändigt. Jag ska försöka möta mig själv på halva vägen och kanske bara träna varannan dag. Min kropp vill helt enkelt inte vara med längre och det är jävligt tröttsamt att komma hem på kvällarna och inte kunna dra av sig tröjan ordentligt för att armen inte går att lyfta eller att inte kunna böja sig över handfatet och tvätta ansiktet för att ryggen gör ont. Jag har börjat knapra antiinflammatoriskt och smärtstillande igen och går till kiropraktorn varje vecka. Det brukade hjälpa att gå dit men sist gick det inte ens att behandla ryggen för att det gjorde så ont. Att jag har ont i axeln kan jag förstå, där har jag en skada, men ryggen! Den var helt ok förut och jag kunde träna obehindrat. Helt plötsligt har jag så ont att jag inte kan räta på den när jag har böjt mig fram och jag kan inte köra ett benpass på gymmet med vikter. Sist körde jag med bara stången och även då kändes det i marklyften 😕  Inte kul! Det har dessutom gjort så att min rumpa har försvunnit 😭 Vill kunna köra mina ben/rumppass tungt igen!


A ja...nu har jag gnällt färdigt för den här gången. Ska kanske skriva något positivt också..

Jag är ganska bra på att brottas 😋 Fick höra sist att jag skulle brottas med killarna istället.

Jag ska bli bättre på att fokusera på dom positiva händelserna istället och bli bättre på att klappa mig själv på axeln för dom bra grejerna jag gör..Nästa gång 😘

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards