Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Zarah Sjögren - 9 augusti 2014 16:58

   

Bestämde mig för att lägga upp en bild 

på min äckeltå idag istället för någon 

mesig magrute bild 😜

 

Jag är kär!!! 😍 Helt vansinnigt förälskad i grappling! Jag har bara rullat ett par gånger och det är svårt att komma ihåg allt men det är fruktansvärt kul ❤️ 

Idag var jag i buren och brottades igen. Jag fattade liiite bättre idag och det kändes lite mer "smidigt" och naturligt. Tur att min "lärare" har bra tålamod även om jag emellanåt, typ jämt, sitter som en iq fiskmås och har glömt vad han precis sa...100 gånger 😶

Efter brottningen körde jag styrka och kände mig starkare än på länge. Jag har haft ett uppehåll med styrketräningen i ungefär två veckor vilket har resulterat i att krafterna har kommit tillbaka. Senaste veckorna innan pausen kände jag mig väldigt energilös och svag. 

Efter axel, triceps, bröst-passet körde jag kombinationer på säcken. Skönt att svettas lite 😊 Idag var en sån dag när jag inte ville lämna gymmet..

 

Igår tjuvstartade jag gymandet med ett lätt benpass. Jag kände mig väldigt pigg även i benen. Jag försökte att hålla ner vikterna lite med tanke på uppehållet men kunde lätt köra med min comfort vikt i benböj och kunde absolut ha lastat på mer.

 

Ett par timmar senare var jag tillbaka på Allstars för att köra thai. Vi körde clinch i en timma med bästa coach Danne.

För inte alls så länge sen var clinch verkligen min favvo. Nu har det låst sig lite och är då såklart inte alls lika kul. Det kan bero på fler saker men en grej är såklart dumaxeln. Värken har spridit sig ner i hela armen. Jag kan inte greppa och låsa utan att det gör förbannat ont. Har dessutom fått ont i höger axel också. Har en stark känsla av att jag snart börjar knapra piller igen för att kunna ta mig igenom vissa pass....eller så kan jag försöka leka smart och undvika sånt som gör ont och låta axeln bli hel...det visar sig vilket av alternativen jag väljer 😜

Appropå att leka smart 😂😱👏 Igår efter Thaien gick jag och sparkade på säcken. Efter ett tag fick jag för mig att jag skulle byta säck och sparka på den stora tunga säcken istället...Sparkade bara med höger ben och efter första sparken gjorde det fruktansvärt ont! Jag blev lite irriterad över att det gjorde ont och sparkade några gånger till bara för att. När jag inte kunde sparka mer för att det gjorde så jävla ont och haltade därifrån kom jag på att mitt ben är skadat och jag har väntat i fu**ing 5 månader på att ens kunna sparras någorlunda och då med dubbla skydd...Varför glömmer jag såna saker hela tiden??!!

 

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards