Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Zarah Sjögren - 11 juli 2014 23:24

 



Igår, torsdag, missade jag yogan för att jag inte kom upp så tidigt....


Ett par timmar efter frukost körde dagen igång. Det vart två thaipass, en föreläsning och sparring. Det var fantastiskt roligt och relativt skadefritt i gruppen. Jag klarade mig undan med bara ett ömt lår. 

Jag trodde att det skulle smälla hårdare än vad det gjorde på det öppna sparringpasset men folk är lite trötta och framförallt smarta. Vi ska hålla i några dagar till och det finns överhuvudtaget inte någon vits med att hålla på att "prestige:a" och visa muskler! 

Jag sparrades med vm mästare, sm mästare, k1 mästare, proffs, thailandsbor, boxare och allt där emellan. Så himla nyttigt och så fruktansvärt kul!!


Imorse missade jag yogan för att jag inte kom upp så tidigt...😁

Idag har kroppen känts vääääldigt tung. Den värmen, all information, alla pass och alla nya intryck har gjort både kroppen och huvudet lite koko.

Idag körde vi tre thaipass. Dom två första bestod av enbart clinchtekniker och jag trodde att det tredje skulle göra det också....men nä..så vart det inte. Istället vart det ett pass med högt tempo, mycket sparkar och kontringar. Jag var så tom i huvudet och benen var som betongblock men jag lärde mig otroligt mycket. Vissa smådetaljer kände jag att jag fick lite aha känsla av. Övning ger färdighet!!! 

Efter dagens andra pass klämde jag in gymmet också. Körde biceps, mage, axelrehab och rygg. Lite segt men väldigt skönt att följa mina vanliga rutiner också. 

Vi åt världens godaste middag efter det sista thaipasset. Vi hade grillkväll och det fanns så mycket gott att välja mellan. Jag åt tills jag bokstavligt talat inte kunde svälja mer. Helt full alltså 😁


Efter den stooora middagen blev jag dampig igen och ville gå och sparka på mitts. Samtidigt talar mitt förstånd allvar med mig. Onödigt att sparka med blåa ömma ben nu när jag har ett x antal pass till att köra. så jag lät bli...duktig idiot! Istället gick jag och spelade basket med killarna och vann så klart 👸 vet dock inte om priset för min vinst var hårda sparkar i huvudet eller snälla lowkicks imorgon. Det lär väl visa sig...


Skadeläget idag funkar. Benet är det lugnt med men axeln började kännas av ordentligt i clinchen. Ingen alarmerande fara men jag borde tänka mig för vad jag gör....nu ljög jag kraftigt också...jag tänker aldrig jag bara gör...

En liten blåtira och en lårkaka kom jag undan med denna dag. Fantastico!! ❤️❤️❤️

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards