Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Zarah Sjögren - 16 juni 2014 01:36

 


Ikväll åkte jag och mamma iväg till world class här i Göteborg. Jag såg fram emot att få köra igenom bla axlar innan jag skulle köra thaipasset, men när vi kom dit hade dom stängt! Jag hade tagit fel på en timma 😭 Jag överlevde knappt men blev genast på bra humör igen när jag klev in på Fighter Muay Thai. Jag fick ett supertrevligt bemötande och fick låna en tjejs handskar och benskydd. 

På passet körde vi kombinationer på mittsar. Jag fick köra ihop med en kille som var lika trevlig som grym på thai😊 


Mamma var med och kollade på träningen i brist på annat att göra. Självklart pratade hon massor med tränaren under ronderna och när han under en rondpaus frågar gruppen hur många år dom tror att Zarahs mamma Lena har tränat thai höll jag på att dö! Jag trodde för några sekunder att mamma hade ljugit för honom och sagt att hon var gammalt thaiproffs eller nåt 🙈 Vi höll nämligen på att skoja om att säga just så när vi satt i bilen på väg till träningen...men efter en lååång stunds tystnad fortsätter han och säger att hon inte har kört thai alls men att hon ändå hade berättat för honom om hur många i salen kunde förbättra sina slag och sparkar. Hon är sjukgymnast och har grym koll på hur kroppen fungerar bör väl tilläggas. Han vart nog lite impad av hennes förståelse för hur man maxar energin i slagen och sparkarna och hon sög självklart åt sig direkt av den positiva kredd hon fick....nu har hon pratat om thaiboxningstekniker hela kvällen och ska börja på thai..fast vi kom fram till att hon nog inte ens behöver träna, hon kan redan allt perfekt 👊 That's my mom!!


Efter teknikerna körde vi lite fys. Just idag var det benfys! Jag som körde benpass igår! Idag var jag inte lika kaxig över dom 200 kg jag tog i benpress...fy f*n! men som vanligt....allting går 😋


Tack coach Farzad och alla andra grymma fighters på fmt!

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards