Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Tvungen att lasta på 200 kg...

Av Zarah Sjögren - 15 juni 2014 01:59

jag försökte skynda mig att ta en selfie i smyg...då vart det en väldigt seriös/snabb Zarahpågymetselfie👆😁





  .....jag körde, förutom styrka, både boxning och thai 😜


Nu är jag i Göteborg. Jag kom hit i torsdags men har inte kunnat träna någon thai här pga sommarscheman överallt men imorgon, äntligen, har dom pass på ett ställe 😍 Det ska bli riktigt skönt för nu har jag inte kört thai sedan i onsdags!!

Idag körde jag ett benpass på world class Göteborg. Jag var här förra sommaren också och det är ett mysigt litet ställe med trevligt folk...och pool! Nu hann jag inte bada idag men imorgon ska jag ta med mig badklädder och simma lite efter träningspasset. 

När jag tränar på nya ställen så här så blir det lite som det blir. Många maskiner, vikter och stänger känner jag igen och en del är helt nya för mig. Jag började med legcurl och benspark men vet inte riktigt vad jag tog för vikt där. Sen letade jag mig fram till benpressen, som var en sittande benpress, jag brukar köra liggande. På den var jag tillslut tvungen att lasta på 200 kg för det kändes knappt. I den liggande tar jag 75 - 100 kg. Jag kan då iof köra en hel del reps men jag tycker att det suger på bra i benen när man går djupt. 200 var inte alls jobbigt på samma sätt. 

Efter det gick jag till stången och körde raka marklyft 50 kg och squats 50 kg. I squats kan jag lasta på mer men jag har ont i ländryggen och knäna och det kändes ordentligt så jag stannade vid 50. 

I raka marklyft känner jag att jag kan ta mer men jag har så svårt att hålla greppet. Jag har försökt köra med dubbelt grepp men gillar det inte. Jag vill bli starkare i händerna så jag försöker kämpa på. 


Efter stångövningarna körde jag hipthruster med ett ben på halvboll. En riiiiktigt bra rumpövning! Sen körde jag hipthruster med raka ben på boll alternerat med böjda ben. Riktigt bra övningar för rumpa, ben och ländrygg. 

Sen vart det axelrehab, några sparkar på säcken och sen hem och äta kräftor 😝 Älskar Göteborg, havet, fisk, skaldjur..❤️

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards