Direktlänk till inlägg 30 april 2014

En spark upp i katten och du ligger dubbelvikt i en vecka!

Av Zarah Sjögren - 30 april 2014 00:09

 


Stämmer i och för sig inte helt på mig...det brukar framgå ganska tidigt att jag inte är riktigt klok 💂


Jag har inte slutat träna...jag har bara..jag vet inte vad...har ändrat inställning.

Jag tränar två ggr/dagen. Gym på förmiddagen och thai på kvällen. Skillnaden nu mot förr är inställningen. Förut kunde jag inte tänka på något annat än thai och var helt fokuserad på att gå matcher. Min kropp höll inte och jag får lida för det. Nu har jag dessutom backat bandet och nöter in gammal och ny teknik i ett vettigare tempo, trots mina 5-6 Thaipass i veckan. 


För att min axel ska bli bättre krävs det nog en operation. Jag har kört på i ett år med ond axel och har käkat antiinflammatoriskt, värktabletter och kört huvudet i väggen för att kunna fortsätta träna hårt. Hade jag lyssnat på kroppen direkt hade axeln säkert lätt fixats med rehab och vila, men nu är det nog försent för det. Jag skriver "nog" för att jag nu ger det en sista chans till att bli bättre. Jag kör rehabövningar på gymmet, försöker ihärdigt att stärka musklerna men jag har fortfarande ont :( Ska be om att få en remiss till idrottskliniken i Solna då jag har hört att dom är riktigt duktiga på just dom här skadorna och väntetiden inte är så lång. 

Det som också oroar mig, eller stör mig åtminstone, är utsidan av höger smalben. Jag gjorde illa mig där för några veckor sen och det ligger där och påminner mig varje träning. Jag har vilat och tagit det lugnt men så fort jag kommer upp på tå kommer den där äckliga molande krampkänslan. Jag behöver inte ens sparka. Det stör!!


På Thaien börjar det bli som vanligt. Fullt ös, nästan medvetslös! Efter sparringen igår hade jag svårt att gå pga en armbåge på mitt knä..helt onödigt! Idag fick jag ett knä på låret precis ovanför "armbågenpåknät" svullnaden. Ont som f*n!! Så ont som jag har i kroppen nu tror jag aldrig att jag har haft! tror jag...Inte blir det bättre av att jag körde ett benpass på gymet igår! Förutom armbågen, knät, smalbenet och låret har jag ont i armen, revbenen, näsan, nästan alla tår, fötterna, blygdbenet...bla,bla,bla..som vanligt helt enkelt! :) och ja, det gör så in i hel***e ont att få ett knä mellan benen! Pungspark släng dig i väggen! En spark upp i katten och du ligger dubbelvikt i en vecka! Minst!! Jag har självklart en susp...i skåpet...i omklädningsrummet 😁 Där gör den ingen nytta, men eftersom att jag alltid tränar i tights numer känns det inte dunderbekvämt att ha på sig en susp som putar ut. Förövrigt är det inte bekvämt med susp någonsin...förutom förra veckan då. när knät dundrade in. 


Förutom alla aj-grejer går det bra på thaien. Det är riktigt kul och lusten till att sparras lite hårdare har kommit tillbaka igen. Det underbara vädret har bidragit en hel del. Det är så mycket lättare att cykla till träningen i solsken än i snöstorm 😎

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards