Alla inlägg den 10 april 2014

Av Zarah Sjögren - 10 april 2014 23:44

......jag borde låta bli, jag borde låta bli...men jag struntade helt i det😜 


På morgonen cyklade jag till gymmet. Det vart ingen rehab i dag heller. Det blir verkligen ALDRIG som jag har tänkt mig. Jag tänkte, förutom rehab, köra cardio genom att ro. I och med att jag är trögstartad med flåset brukar jag behöva börja i lugn takt för att sen öka. Jag började med att ro som fan! Jag körde mina 2000 meter utan att ha "flåsat upp mig först", men det gick helt okej ändå. Förvånansvärt bra för att ha varit helt inaktiv i två veckor. 

Efter rodden hets-andades jag i fem minuter sen gjorde jag mina hundra ryggresningar. Jag var i alla fall duktig nog att strunta i pullups och dips, men jag skulle ha kört axelstärkande övningar!

Efter ryggresningarna gick jag till löpbandet för att gå lite. Jag gick i två minuter sen började jag självklart att springa.  Sprang intervaller i 15 minuter. Två minuter spring en minut gå. Körde inte längre än så. I varje steg hugger det till lite mitt fram på vänster knä. Det är ingen jättesmärta men det känns. Jag måste på riktigt sluta springa och sluta göra andra övningar som gör ont! Jag vet själv att jag inte kommer hålla...

Efter träningen stötte jag ihop med en pt på gymmet som själv är thaiboxare. Jag berättade för honom att jag vet precis vad jag ska göra och vad jag vill bli starkare/bättre på, men jag gör det inte. Hjälp mig! piska mig! hota mig!...nja kanske inte riktigt dom orden men nästan! Han har opererat båda sina knän och båda axlarna så han vet hur jag känner det och han vet precis hur jag ska göra för att bli starkare just där! Niiiiice 😋


På kvällen åkte jag in till Allstars och körde mitt första pass med matchgruppen på TVÅ veckor! Det är ungefär som två månader! Nä men det var inte så farligt faktiskt. Jag gick dit med en ny helt annan inställning än vad jag har haft tidigare. Jag har varit så otroligt insnöad på att gå fight så fort som möjligt. Jag har under dom här två veckorna jag har varit borta börjat tänka om  Jag orkar inte! Dels så tar min kropp så otroligt mycket stryk. Det är helt oundvikligt. Det i sin tur tär på mitt psyke. Jag blir mentalt drenerad och arg och irriterad. Inte bra. Nej, jag har tänkt om. Jag kommer fortfarande att träna apmycket. Två pass om dagen fem dagar i veckan och ett sparringpass och ett yogapass. Men!! När jag kör thaien ska jag inte gå in i det i 110. 

Idag tex körde jag väldigt lätt sparring och det var riktigt skönt. Då blir jag inte lika taggad och fokuserad, så när jag blir nersvept kan jag resa mig med ett leende på läpparna istället för att resa mig, vara skitförbannad och jaga!!

Det var ett bra pass. Skönt att vara tillbaka 😊 meeen när vi körde bensparring sparkade jag mitt skadade ben på en block och det gjorde så in i helvete ont!! Samma smärta kom tillbaka och samma äckliga molande känsla satt kvar under hela passet och sitter kvar även nu. Jag hade glömt bort, eller bara struntat i det helt enkelt, att jag skulle ha ett fotbollsskydd under benskyddet. Det måste jag skaffa. Förövrigt kändes det bra. Vi avslutade med clinch och det är lite av en favorit. Jag har fått till "min" grej som funkar. Skööönt!


Imorgon blir det ingen sju-träning även om jag vill men det är närmare till gymmet i Sumpan och kanske, kanske lyckas jag få in en liten axelövning...

Av Zarah Sjögren - 10 april 2014 00:11

ÄNTLIGEN.....har jag släpat mig iväg till gymmet. Jag har inte tränat på nästan två veckor! Det är rekord. Första veckan utan träning hade jag grov abstinens. Andra veckan....har jag legat på soffan och ätit choklad. Helt sjukt vad snabbt man kommer in i dåliga vanor.

Det har verkligen tagit emot att gå och träna, men idag var jag hos läkaren som har sin mottagning i närheten av gymmet i Sumpan och jag kunde inte hitta på någon mer dålig ursäkt för att slippa gå in där. 

Min kropp känns någorlunda bättre och jag vet att jag måste rehabträna och stärka upp mina svaga länkar....

Ikväll gjorde jag preciiiis allt Förutom det jag skulle göra 😁 Jag Hade tänkt att ro, inte springa...Jag Hade tänkt att pensionärs träna min dum-axel, inte slå på säcken....Jag Hade tänkt att stärka mina onda knän, inte gå all in på squats med stång, benspark, benpress och sparkar på säck...Oj!! Varför gör jag så här? Touretts, fast i handlingar..eller nåt fel är det i alla fall.

Axeln vart lite sämre..mina fingrar är bortdomnade, handleden gör nu lite mer ont, det högg till i knät varje gång jag gick ner i en squat...jag gjorde hundra...suck...men det skadade högerbenet kändes toppen!!👹


Imorgon blir det gymmet igen och Kanske, kanske kör jag ett thaipass, men jag borde låta bli. På torsdagar är det matchgruppen = mycket sparring. Jag borde låta bli, jag borde låta bli, jag borde låta bli...,

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards