Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Riktiga byxor funkar inte.....Punkt!

Av Zarah Sjögren - 27 mars 2014 23:10

                            

Jag och Paulina kör                 Jag sitter och gråter när 

boxningsfys på säcken             jag cyklar till bussen i 

                                              mina äckliga Riktiga byxor



Idag tränade jag ett Thaipass med väldigt mycket fys. Vi körde mycket försvar och mer än halva passet bestod av fys. Främst situps och armhävningar i olika varianter. Vi körde även en del ben och det var där jag fick lite problem med mina ömma spaghetti ben. Men allt går. Jag försökte att låtsas om som ingenting och lite adrenalin på det så funkade det hyfsat. Värre var det med dumbenet förstås. Jag var duktig och undvek att blocka med högern men sparkade ändå försiktigt med det benet. Aj. Dumt. Att jag aldrig lär mig....Jag hade även problem med dumaxeln pga alla armhävningar. Dumaxeln oroar mig mycket mer än dumbenet. Axeln kommer inte bli bra...

Eftet Thaien sölade jag mig väldigt mycket och småsnackade lite här och där. Allt för att slippa ta tag i skitroddmaskinen. Jag tog mig tillslut dit i alla fall och började ro lite lätt. Jag gick ut så lugnt att jag kunde prata samtidigt med en av tränarna som satt där. Efter ett tag inser jag att min tid kommer bli fruktansvärt dålig om jag ska sitta här och söndagsro! Jag speedade upp tempot och fick till en bra teknik. Mina ben höll på att brinna upp, explodera! Jag stirrade på klockan och rodde fortare och fortare. Tyvärr räckte det inte. Jag gick i mål 20 sekunder senare än sist. Skit:(

Efter rodden körde jag 100 ryggresningar igen. Jag trodde inte att jag skulle klara det utan att min coach står och skriker på mig eller en Alex...men jag klarade det! Det gör man alltid om man har gett sig fan på det...det har jag...

 

Idag hade jag på mig Riktiga kläder vilket var riktigt hemskt. Igår köpte jag nya byxor eftersom att jag alltid går om kring i träningstights, linne och sneakers. Dom nya Riktiga byxorna var i och för sig svarta och tighta men ändå!

Jag cyklade i väg till bussen och ville bara gråta. Det var så obekvämt och obehagligt! När jag hade parkerat cykeln och skulle gå ville jag helst sjunka ner under jorden. Det måste ha sett ut som att jag hade något i röven eller som att jag hade skitit på mig. Day after leg day och Riktiga byxor funkar inte....punkt. 

 

Imorgon går jag upp 4.50 för att dra iväg och sparka med mitt onda ben och därefter mörda mina redan mördade ben!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards