Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Jag lever bara en gång

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2014 23:21

Att byta klubb är inte lätt. Inte för mig i alla fall. Förra veckan tog jag ett break från min klubb för att jag kände att jag behövde andas lite annat. Jag har dom senaste månaderna känt mig frustrerad i min träning och fastnat i nåt som jag inte kunde ta mig ur. Mitt självförtroende sjönk mer och mer, för första gången började jag att ifrågasätta vad jag håller på med...att jag suger...är för gammal osv. Det är något som aldrig har funnits i mitt huvud tidigare.

Ja ja, i vilket fall som helst tog jag ett break från min klubb och provtränade på ett annat ställe. Där finns fler i min viktklass, fler pass och tider som passar mig. Jag fick andas något nytt och självförtroendet kom tillbaka redan dag ett. Hur ska jag då göra? Vad är rätt? Jag älskar min gamla klubb och alla människor och fantastiska tränare men jag känner att det här var precis vad jag behövde! Nu har jag ett tufft upplägg med thai,boxning och fys. 2-3 pass om dagen. Jag känner att min kropp håller och den styrkan jag nu bygger upp kommer jag att behöva för att hålla i thaiboxningen. Det känns rätt. 

Mina val handlar inte om någon annan än mig själv. Jag är inte sur, jag tycker inte att träningen är dålig, tvärtom! Fantastiska tränare och jag märker när jag kommer till nya stället hur tacksam jag är för att jag har lärt mig just det jag har lärt mig. Jag har med hjälp av mina tränare och träningspartner blivit en tuff, stark fighter. Det finns inte att jag viker mig eller inte tar en fight för att motståndaren är större eller har mer erfarenhet. Jag går in i ringen i alla lägen. Det är något jag har min gamla klubb att tacka för. 

Jag gör det här för att det känns rätt för mig...och jag lever bara en gång..


Det var det! På kvällspasset körde vi lite blandade tekniker. Mitt ben höll inte. Jag försökte, dumt, att sparka med högern och det gjorde självklart så in i hel..te ont! Sen lyckades jag med att köra några vänstersparkar och boxningssparras. Vi avslutade med clinch, vilket jag har börjat få till ordentligt. Greppen sitter och knäna går in där dom ska. Börjar bli min favorit :)


Imorgon ska jag vara där klockan 8 och få lite pt Och jag SKA ro 2000 meter i den hemska roddskitmaskinen! Fy! men jag har gett mig fan på att förbättra min tid med en minut den här veckan...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 10:51

Ny blogg! www.mindyourownfitness.bloggplatsen.se ✌🏼️ ...

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2015 00:12


  Idag köpte jag nytt pwo....benpasset gick sjukt bra, jag diskade i supermega fart när jag kom hem från gymmet, lagade två maträtter samtidigt, pratade sönder barnens öron, sjöng sönder deras öron ännu mer och kvällspromenaden med hunden gicks...

Av Zarah Sjögren - 10 mars 2015 23:45


      I torsdags var jag tillbaka hos läkaren och fick mitt ärr på magen fixat. Jag vilade därför från träningen på torsdagen men på fredagen var jag tillbaka igen.  Jag kände mig rätt sliten hela förra veckan. Kroppen protesterade och drog ...

Av Zarah Sjögren - 2 mars 2015 23:45


  Ett av alla mina hjärtan och jag duckface-posar på gymmet ❤️ ...eller vad hon gör vet jag inte..😽 Måndag= bröst, triceps och mage. Bröst kör jag knappt men det blev två övningar idag i alla fall. Triceps börjar bli e...

Av Zarah Sjögren - 1 mars 2015 23:45


  Idag var det baksida bendag. Vanligtvis ett favvopass men just nu känns det riktigt tungt. Det har det gjort dom senaste två veckorna. Jag är inte alls lika taggad och jag hittar inte samma "tryck" som jag fick förut. Min egna teori är, förut...

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards