Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Zarah Sjögren - 24 mars 2014 23:21

Att byta klubb är inte lätt. Inte för mig i alla fall. Förra veckan tog jag ett break från min klubb för att jag kände att jag behövde andas lite annat. Jag har dom senaste månaderna känt mig frustrerad i min träning och fastnat i nåt som jag inte kunde ta mig ur. Mitt självförtroende sjönk mer och mer, för första gången började jag att ifrågasätta vad jag håller på med...att jag suger...är för gammal osv. Det är något som aldrig har funnits i mitt huvud tidigare.

Ja ja, i vilket fall som helst tog jag ett break från min klubb och provtränade på ett annat ställe. Där finns fler i min viktklass, fler pass och tider som passar mig. Jag fick andas något nytt och självförtroendet kom tillbaka redan dag ett. Hur ska jag då göra? Vad är rätt? Jag älskar min gamla klubb och alla människor och fantastiska tränare men jag känner att det här var precis vad jag behövde! Nu har jag ett tufft upplägg med thai,boxning och fys. 2-3 pass om dagen. Jag känner att min kropp håller och den styrkan jag nu bygger upp kommer jag att behöva för att hålla i thaiboxningen. Det känns rätt. 

Mina val handlar inte om någon annan än mig själv. Jag är inte sur, jag tycker inte att träningen är dålig, tvärtom! Fantastiska tränare och jag märker när jag kommer till nya stället hur tacksam jag är för att jag har lärt mig just det jag har lärt mig. Jag har med hjälp av mina tränare och träningspartner blivit en tuff, stark fighter. Det finns inte att jag viker mig eller inte tar en fight för att motståndaren är större eller har mer erfarenhet. Jag går in i ringen i alla lägen. Det är något jag har min gamla klubb att tacka för. 

Jag gör det här för att det känns rätt för mig...och jag lever bara en gång..


Det var det! På kvällspasset körde vi lite blandade tekniker. Mitt ben höll inte. Jag försökte, dumt, att sparka med högern och det gjorde självklart så in i hel..te ont! Sen lyckades jag med att köra några vänstersparkar och boxningssparras. Vi avslutade med clinch, vilket jag har börjat få till ordentligt. Greppen sitter och knäna går in där dom ska. Börjar bli min favorit :)


Imorgon ska jag vara där klockan 8 och få lite pt Och jag SKA ro 2000 meter i den hemska roddskitmaskinen! Fy! men jag har gett mig fan på att förbättra min tid med en minut den här veckan...


Av Zarah Sjögren - 24 mars 2014 11:19

Ny vecka, nya utmaningar. Ställde klockan på 04.50 och drog iväg och tränade. Började med ett boxnings/fyspass. Benet kändes inte ett dugg bättre! Fan!!! Så fort jag börjar studsa lite eller vrider till så krampar det och gör så jävla ont! Så otroligt frustrerande!

Vi körde parövningar och sparring med fokus på försvar och avslutade med att mörda mage. Inte mig emot...en av mina favoriter eftersom att jag är stark just i magövningar. 

Efter passet körde jag fys med coach A. För att inte ta ut mig helt körde jag bara två övningar. Rodd 2000meter och ryggresningar. Jag är nybörjare på roddmaskin och trodde att 2000meter skulle vara easy peasy....oj vad fel jag hade. Jag började i ett högt tempo och insåg ganska snart att 2000 meter är hur långt som helst! Jag hamnade på 9,30 och ska ner på tider under 8. Det kan ha varit det absolut tråkigaste jag har gjort. Jag var glad över att slippa löpbandet pga det onda benet..men rodd...blä. Meeen det här var dag 1 i roddmaskinen. Jag ska fan ha kommit ner under 8 minuter innan den här veckan är slut! Tänker inte bli övermannad av en skit-roddmaskin! Jag ska vinna

Efter rodden körde jag 20x5 ryggresningar. Alla mina svagheter upp till ytan på en gång! Om ett par veckor är det inte mina svagheter längre...

Ikväll blir det thai! Vi ses ;)

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards