Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Zarah Sjögren - 9 februari 2014 21:18


    

Det syns kanske inte        Mr.Angus

ordentligt på bilden

men musklerna är

fruktansvärt stora!

Jag lovar ;)



Min mage växer...på bredden. Jag har alltid haft supersmal midja, oavsett strlk på resten av kroppen. Nu håller den  smala midjan på att ersättas av en massa muskler. Strunt samma, jag är stark iallafall!


Idag vart det vila. Ont lite överallt i kroppen och kan inte gå ordentligt så det fick räcka med en långpromenad med Angus. Passade på att handla en massa inför nästa vecka då barnen ska vara hos mig. Det vart några extra kilo att bära på när jag skulle hem. men allting går!

När det blir jobbigt som tex när jag ska gå långt med tunga kassar, brukar jag räkna steg. Idag tänkte jag att jag skulle ta ett nytt grepp om matkassarna efter 200 steg. Efter 200 steg struntade jag i att ställa ner kassarna och valde att pressa mig själv...-bara 100 till, bara 100 till, 100 till. Så tillslut han jag komma till 500 innan jag bytte grepp. Har börjat förstå att min gräns ligger mycket längre fram än vad jag tidigare har trott och jag fullkomligt älskar det! Sen glömde jag bort att räkna...fastnade vid pizzerian :|

Av Zarah Sjögren - 9 februari 2014 02:49



Svårt att sova som vanligt. Fan!!! Det enda som rör sig i mitt lilla huvud är thaiboxning och för tillfället handlar det mesta om boxning. Jag går till spegeln, skuggboxar lite och får ett litet aha ögonblick. Sen försöker jag att tänka på annat och kolla på en film men i huvudet ekar det bara 1,2,3,jabb, cross, krok...håll garden åhhhh!!! Allt är kombinationer just nu....går tillbaka till spegeln och tar på mig handskarna och får ännu ett litet aha ögonblick. 


Förra veckan tyckte jag själv att jag hade fått till det....under en kväll med skuggboxning framför spegeln. Kommer till Nexus och tycker att -ja, jag nog har blivit ganska bra i boxningen. Jag blir genast nerplockad på jorden när min tränare kommer fram och säger - Zarah, du är grym med dina sparkar. Dom sitter verkligen! Men din boxning.....eh..inte  lika bra :| Nähe får nöta vidare då. 


Imorgon, eller senare idag blir det ju, hade jag tänkt ha en vilodag. Men nej, jag är alldeles för rastlös för det. Vart ju typ en vilodag idag/igår iom att jag bara körde sparring på fm. Kände ganska tidigt att jag hade behövt träna mer för att huvud och kropp skulle ha blivit tillfredsställda. 


Nä, försöka sova igen. Irriterande med benet i högläge men jag vet att det lönar sig för att minimera svullnad och blödning. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Zarah och är 38 år. Jag är mamma till tre helt underbara barn som jag värdesätter mer än någonting annat men i den här bloggen ska jag främst dela med mig av ett annat stort intresse jag har...eller Intresse är helt fel ord...det är en livsstil,

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Follow me in any language

Instagram

Statistik


Skapa flashcards